Kritisch opleiden. Evidence-based practice in de bacheloropleiding Creatieve Therapie van Zuyd Hogeschool
De opleiding Creatieve Therapie van Zuyd Hogeschool leidt studenten op tot kritische professionals die bewust en onderbouwde keuzes maken in dialoog met de cliënt bij het beantwoorden van diens hulpvraag. Het gebruik van evidence-based practice (EBP) speelt hierin een belangrijke rol. Dit artikel beschrijft hoe de opleiding vanuit de samenwerking binnen de Platformwerkgroep EBP en diagnostische analyses van gesprekken met docenten, studenten en het stagewerkveld, de kwaliteit van EBP-onderwijs in het curriculum wil waarborgen en vernieuwen.
Auteur
Pénzes, I., Gielen, X. & Beurskens, S.
Jaar publicatie
2012
Publicatievorm
Tijdschrift v. vaktherapie
Taal publicatie
Nederlands
PDF document
Discipline
Vaktherapie breed
Doelgroep
Kind
Jeugd
Volwassenen
Ouderen
Werkveld
(Speciaal)onderwijs
Aandachtsgebied
Geen van allen
Aangemaakt
21 maart 2019 13:18
Bijgewerkt
5 augustus 2020 09:24